ارائه خدمات طراحی سایت و سئو

Search
Close this search box.

2 روش تبدیل مخاطب به مشتری در مقالات سایت

مقالات وبلاگ

یکی از روش‌های بسیار کارآمد که می‌توانید مخاطبانتان را به مشتری تبدیل کنید مقالات هدفمند سایت است. تولید محتوای کاربردی، مفید و سئو شده به صورت مقاله و انتشار آن در وبلاگ سایت شما، از جمله بهترین روش‌ها برای جذب مخاطب از طریق موتورهای جستجو است. در این مقاله به توضیح دو روش می‌پردازیم که به کمک آن می‌توانید مخاطبان (یا همان افراد وارد شده به سایت) خودتان را به مشتری تبدیل کنید:

  1. نوشتن مقاله در مورد دغدغه‌های کاربران

فرض کنیم شما یک سایت فروش تلویزیون سامسونگ دارید. برای مثال دو مقاله‌ای که می‌توانید بنویسید دارای چنین عناوینی خواهند بود:

  • تلویزیون سامسونگ بهتر است یا سونی؟
  • برای خانه 90 متری چه سایز تلویزیونی بهتر است؟

همانطور که از عنوان مقالات مشخص است، شما باید به تولید محتوا برای پاسخ دادن به این سوالات بپردازید و به بهترین وجه ممکن کاربرانتان را راهنمایی کنید. نکته کار اینجاست که در خلال این مدل از مقالات بهتر است فروشگاه خودتان را در بین محتوای مقاله معرفی کنید. مثلا توضیح دهید که با چه شرایطی و قیمتی تلویزیون‌هایتان را ارائه می‌کنید و همچنین به مزیت‌های رقابتی خود اشاره کنید. بدین صورت مشتری برای خرید از سایت شما ترغیب می‌شود.

  1. نوشتن محتوای هاب

محتوای هاب محتوایی است که در ضمن یک مقاله شما به معرفی محصول خود نیز می‌پردازید. توضیح محتوای هاب و نحوه نگارش و ویژگی‌های آن از حوصله این آموزش خارج است ولی به طور کلی باید بگوئیم که در این مدل نگارش مقاله شما همچنان پاسخ به سوالات کاربران را در اولیت قرار می‌دهید و به بهترین صورت ممکن آنها را راهنمائی می‌کنید و در ادامه به عنوان گزینه‌ای اضافی به معرفی محصولات خودتان نیز می‌پردازید. مثلا مخاطب شما سرچ می‌کند:

  • تلویزیون سامسونگ زیر 20 میلیون تومان

شما یک مقاله با همین عنوان می‌نویسید و در محتوای این مقاله تلویزیون‌های سامسونگ زیر 20 میلیون تومان را به همراه جزئیات معرفی می‌کنید نکته این مورد اینجاست که هر جا محصول خودتان را معرفی کردید به همان محصول در سایت خودتان لینک می‌دهید. بدین طریق مشتری جهت خرید از سایت شما اقدام می‌کند.

تجربه ثابت کرده است که نوشتن محتوای هاب یکی از موثرترین روش‌ها برای فروش محصولات است. وجود رقابت شدید برای کسب رتبه برتر در جستجوی گوگل و همچنین تمایل فروشندگان برای هزینه کردن در زمینه سئو نیز از اهمیت این نوع مقالات خبر می‌دهد. در سایت دیجی کالا مگ می‌توانید به وفور نمونه‌های چنین مقالاتی را مشاهده کنید. تیم تخصصی پدرام سایت آماده مشاوره جهت تنظیم بهترین استراتژی فروش محصولات و همچنین سئو مقالات و محصولات شما می‌باشد.

به این مقاله امتیاز دهید:

این مقاله را به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × یک =